View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av UkjentPerson Vis innlegg
Ville tortur hatt noen spesiell hensikt? Dødstraff sparer penger. Fengsel er for rehabilitering. Eneste jeg kan tenke meg er at noen KANSKJE ville tenkt seg om før de gjør noe, ser ofte at terrorister har et ønske om å dø under angrepet og da er kanskje ikke en dødstraff noe som stopper de. Tortur er derimot langt verre, og noe jeg syntes ville vært godt fortjent.
Vis hele sitatet...
Om det eneste du kan tenke deg, er at noen KANSKJE ville tenkt seg om: Hvordan ville du løst problemet om du selv tenkte på å begå en slik handling?

Du nevner ønsket om å dø under angrepet selv, så… det virker som om du har kommet på løsningen allerede. Og martyrer for tortur kan lett vris til å være enda mer heltmodige enn martyrer som dør:

«Okay, propagandafilm-voiceover, take 1. Action!»
«Se han her da! Se på hva han gjorde!»
[klipp av angrep]
«Og se på hva staten han bekjempet gjør mot ham nå, selv om de hevder å være å så siviliserte. Dette gjør jo ikke vi hunder eller fluer engang! Han fyren her er ikke bare en martyr én gang, men hver dag! Hver time! Hvert minutt! Hvert sekund! Bli med oss, så kan du bli like kul som han!»
«Okay, kutt! Kjempebra»
«Takk, takk. Hey, om han fortsatt er i live og blir pint 24/7, hva om vi prøver å befri ham?»

La oss si at du får innført dette. Du har laget og publisert en liste over handlinger som kan straffes med 60 års tortur. 1: Hva er denne lista? 2: Hvor mange vil være så redde for at de blir dømt for noe på lista at de begår selvmord i stedet, selv om handlingen de begår er et godt stykke unna, fordi justismord fortsatt skjer, paranoide vrangforestillinger finnes? Folk kjører allerede suicide by cop pga. Three strikes law, og da er det «bare» snakk om lengre fengselsstraffer.

Og hva med informasjonen man kan få fra de som overlever, som man nå får mindre av fordi flere sørger for å ikke overleve?