View Single Post
Sitat av susej Vis innlegg
Uttrykte meg visst ikke godt nok her. Jeg sa at man kan bli deprimert over å gjøre feil i livet - ulykkelighet er kroppens signal på at man gjør noe galt i livet og bør endre på dette, deriblandt ting som du selv nevner: stress og kosthold som på mange måter kan kobles til ditt eget selvbilde uten at jeg skal gå dypere inn på det. Deretter nevnte jeg at man kan bli deprimert av å skape(og legge unaturlig mye vekt på) falske verdier rundt ting som egentlig ikke betyr noe, som for eksempel sosiale settinger eller økonomi i de fleste tilfeller, unless du har vært max uheldig.

For det tredje så la jeg også til "osv", fordi ja det er veldig mange grunner til at folk blir deprimerte og jeg hadde ingen intensjoner om å ramse opp alle grunnene på den lille setningen jeg lagde.

Hva dette har med barbie å gjøre ser jeg ikke helt hvorfor du spør om. Hun nevnte at hun ble deprimert og følte seg hjelpesløs fordi hun må presse seg gjennom skoledagen m.m når hun egentlig ikke skjønner vitsen.

Jeg sa altså ikke at du trenger å bli deprimert på grunn av noe som helst, men det er ikke rart at man blir deprimert når man begynner å gruble over meningsløse ting, når faktumet er at svært mye av det vi omgir oss i/samfunnet er meningsløst og etter min mening feil.



Kroppen din kanskje? På samme møte er lykkefølelsen kroppens biologiske signal på at du gjør noe riktig og bør fortsette med å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Føler meg litt dum nå. Trudde du snakka om barbiedukka, ikke en bruker..