View Single Post
Sitat av BicBoi Vis innlegg
Jeg tror at behovet for å ruse seg er noe som ligger naturlig i alle mennesker, og dyr for den saks skyld (flere dyrearter ruser seg både på alkohol og psykedelia). Vi lever et liv med enormt press og mange hensyn skal tas, og jeg tror det bare er sunt å ta en "pause" fra sin "normale" sinnstilstand, selvfølgelig under kontrollerte forhold og med rusmidler som vi vet er trygge ved vanlig dosering. Dessverre (og egentlig naturlig nok) finnes det mennesker som ikke takler dette behovet på riktig måte, og havner på kjøret.

At mange mennesker stigmatiserer rus og dømmer andre mennesker fordi de ruser seg irriterer meg grenseløst. Spesielt når majoriteten av disse menneskene ruser seg på en eller annen måte selv, enten gjennom å røyke tobakk eller gjennom å bli sanseløst dritings i helgene. De er på ingen måte bedre enn noen som røyker en joint på kvelden, eller dropper MDMA i helgene, nesten tvert imot. Har noen tatt et valg om å ikke røre noe rusmiddel er det helt greit, og fantastisk at det er noe som gjør at de føler seg bra, men det irriterer meg at disse menneskene skal selge seg selv som bedre mennesker. Det er faktisk direkte urettferdig å dømme meg fordi jeg har et behov for å ruse meg fra tid til annen under kontrollerte forhold.
Vis hele sitatet...

Veldig enig i det du sier!
Men desverre så er samfunnet og rett å slett "loven" bygd opp sånn.


De fleste A4 personer synes det er fryktelig galt fordi det er ulovlig eller at de ikke har kompetanse innen tema og trur at du får hjerteinfarkt og dør av en joint Nå gjør jo A4 folk andre "lovbrudd" men dette er såklart sosialt greit.