View Single Post
Jeg ser på rus som noe potensielt svært farlig, og noe som må behandles med veldig mye respekt.
Har prøvd alkohol og cannabis, og holder fremdeles på med begge deler. Drømmer om psykedelika en vakker dag når jeg tror jeg er klar for det.

Mine tanker rundt rus er at det skal være noe etter dagen er slutt, eller feiring med gode nære venner. Når jeg uansett er ferdig med alle praktiske gjøremål, hobbyer etc. En feiring for å ha utrettet noe.

For meg er det viktig å ha en aktiv hverdag. Det er viktig for meg å stadig nye "prosjekter" på gang, som f. eks å mekke en datamaskin, lese en bok, gjøre noen eksperimenter eller bare generelle hobbyer! Lage en mobil-app, designe noe greier, tegne. Whatever.

Det at hverdagen er kjedelig bør ikke bli en grunn til å ruse seg, det er det jeg tenker rundt min egen situasjon.
Derfor holder jeg meg opptatt, for den største rusen kommer ifra å drive med et prosjekt man brenner for, og tryggheten med å være i et godt sosialt miljø, jobb/skole, og ha en ok økonomi.

Jeg røyker kanskje i snitt 2 gram i måneden, og drikker øl hver helg. Oftest noe sånn som 4 halvlitere eller lignende foran TVen med min kjære. Men er jeg med riktige guttegjengen kan det klart bli mer fyllastemning.