View Single Post
Jeg husker jeg røkte mens jeg ventet på toget på Gardermoen til Oslo for et par år siden. Da jeg kom ut fra spindeldørene gikk jeg litt unna folk mens jeg røkte. etterhvert kom bare flere og flere ut av dørene og jeg flyttet på meg hver gang, fordi jeg hadde lyst å vise litt hensyn. Da jeg innså at folk alltid stilte seg i nærheten av hvor jeg stod fant jeg ut at jeg like gjerne bare kunne stå der, så kunne de som ikke ville stå i en eventuell røyksky gå litt unna. Jeg gadd rett og slett ikke å gå rundt som en sau på perrongen, det skulle vel heller ikke være nødvendig fordi det var nok av plass til alle sammen der. Jeg har sterkt inntrykk av at noen folk elsker å klage. De elsker å hate på noen eller noe og derfor stiller de seg - ubevisst eller bevisst - i nærheten av folk som røyker, slik at de kan vise sin avsky med sure grimaser eller framprovosert hosting og harking. Avmerkede røykeområder er noe jeg synes er positivt. Da har vi allefall vår egen plass, og vi slipper å gå rundt folk som en gjeng med sauer. Folk som står i nærheten da, vet hva de går til.