View Single Post
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
94
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg må innrømme at slike opprør ofte er et lite friskt pust i den politiske hverdagen. Jeg mener at Vest-Europa har gått fra et tydelig klasseskille med eliten som undertrykker arbeiderne, til et system som lett kan skjule undertrykkingen. Vi har "demokrati", men når det kommer til at politikerne skal gjøre det de faktisk lover har vi ikke så veldig mye å si. Hvor er demokratiet, når de vi stemmer på ikke gjør som de har lovt? Da er vi ikke med å bestemme da vel?
Vis hele sitatet...
George Carlin stilte ofte samme spørsmålet gjennom sitt liv. Av grunnene over tror jeg på Marx's visjon. Om det ultimate demokrati. ALT skal stemmes om. Folket styrer.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Lavutdannede forstår ikke poenget med demonstrasjoner. De tror det handler om å hevne seg mot samfunnet. De skjønner ikke hva slags makt en fredelig demonstrasjon har.

"Familiemannen" som ble skutt var forøvrig en kjent kriminell. Han ble tatt av politiet fordi han var mistenkt for våpenhandel. Det er ingenting som tyder på at han ikke er skyldig bortsett fra at han må ha vært temmelig dum da han trekker våpen på en politimann. Det fins åstedsbevis for at han avfyrte våpen i bilen og man fant pistolen han brukte. En skal være i konspirasjonshumør om man tror at han var uskyldig.
Vis hele sitatet...
Noe i den samme duren ble sagt om Malcolm X, ble det ikke?