View Single Post
Hei, jeg er ny på forumet og er en muslim. Jeg blir skremt av mange av de stereotypiske holdningene som har kommet frem blant folk i denne tråden. Jeg vil følgelig forsøke å klargjøre en del misforståelser og forhåpentligvis få bukt ned fiendtligheten.

Når det gjelder selvmordsbombing så er det forbudt i Islam. For et halvt år siden doktor Taher ul Qaderi (en teolog) fra Pakistan offentliggjorde en Fatwa (Islamsk regel) i London om dette og konkluderte med at selvmordsbombing er Haram/forbudt i Islam. Derfor mener jeg at en muslim kan ikke utføre denne handling, og de som gjør det, gjør det imot Islamsk lære.

Islam en religion som har samme grunnlag som Kristendom og Jødedommen og dens lære Koranen er sendt av samme Gud som sendte Tora på Moses og Evangeliet til Jesus. Prinsipielt er Islam religion til og for hele verden. Men Islam sine regler og lovverket skal utøve der flertall av folk frivillig går for det. I Norge er det Norsk lov som gjelder. Islam er verdens mest tolerante religionen gjennom historie. Islam påbyr muslimer å respektere alle andre religioner og det er forbudt å forfølge eller drepe p.g.a. religiøs forskjell. Det er ikke Islam som har skyld når Muslimer gjør dårlige handlinger, på som måte som det er ikke p.g.a. Jesus/Kristen lære at noen Kristne gjør dårlige handlinger.

Terror er en kriminell handling som begås av alle typer mennesker, f.eks. IRA(kristen) i England, Bastisk org. i Spania, Tamileri Siri Lanke osv. Under 2.verdens krig også i Norge. Vi må alle stå sammen og fordømme og stoppe all terror fra alle folk. Om det er terror av en enkel snikskyter i Sverige eller fra en enkel muslim i Sverige, eller den terror fra militære styrker mot sivile. Religion viser til medmenneskelighet og oppfordrer til fred og kjærlighet.
Det er viktig å se at enkelte mennesker begår ulovlige handlinger i alle samfunn, og det må ikke gå ut over gode og uskyldige personer som gruppe. Det er viktig at politikkere ikke drar nytte av den fordømte handlingen i Sverige i å spre frykt for å få mer stemmer.

Og nei, det er ikke noe mål av muslimer til å overta Europa og tvinge folk til Islam. Muslimer har hersket på halv del av Euorpe i over 700 år, hvis muslimer hadde slike hensikter som du viser til, hadde det ikke vært noe kirke i Spania. Faktisk når Kristne overtok Spania igjen fra muslimer så drepte de både muslimer og jøder, og jøder fikk beskyttelse hos muslimer i Tyrkia, moskeer ble ødelagt og muslimske håndskrevne bøker ble brent.

Vil takke for oppmerksomheten.