View Single Post
Jeg tenker hvertfall at både menn og kvinner - mennesker generelt - reagerer på samme ting, men med forskjellig reaksjon. Det som er interessant her, er: er det samfunnet som har skapt disse reaksjonene? Er en slik reaksjon naturlig? Oppførte folk seg slik for 60 år siden? Ja, Beatles. Vi hadde vel noe av det samme tidlig på 1900-tallet også? Med disse croonerne? Var det slik på 1800-tallet? Kan slike reaksjoner settes i sammenheng med en endring i samfunnet? Her er jeg jævla usikker, men veldig interessant. Dette fenomenet har jo ikke noen funksjon i evolusjonen? Ergo kan det vel ikke spores til genene etc. Er det lignende tilstander i andre deler av verden? I regnskogen? Neppe. Det må være samfunnet vårt som har skapt dette. Hvorfor? Helt klart for å tjene penger, det må jo være det? Noen som kan argumentere mot? Men hva vil det da si at man i 2012 ikke bryr seg så stort om at alle fjortissene i Oslo, hele byen blir satt på hodet av en liten gutt - hva sier dette oss om verden?

Jeg har møtt en del av mine favorittartister, men å skrike opp i trynet deres synes jeg liksom ikke egner seg. Det er jo bare hvordan man regulerer emosjonene sine. Men da jeg så Snoop Dogg ta litt av Doggystyle live, rabla det helt for meg. Husk på at dette er artister, og musikk, som betyr mye for folk. Hvor mange ganger har ikke gutta hørt på Snoop Dogg, i så mange ulike sammenhenger? Tenk deg da JB synge om kjærlighet eller hva han driver med rett i ørene på disse pikene. Han betyr vel mye for dem, kanskje?

Men! En ting jeg kan melde om, er den enorme kraften vi mennesker har til hverandre. Vi er flokkdyr. Når vi er usikre på hvordan vi skal reagere, ser vi på folk rundt oss. Slik er det i alle situasjoner, og er en essensiell egenskap vi har for å overleve. Vi mennesker starter med dette i tidlig samspill med mor, hvorpå mor guider barnet gjennom verden, og lærer det hvordan det skal reagere på forskjellige ting. Videre hjelper mor med å regulere emosjonene slik at de er akseptable i samfunnet. Jeg tror nok det er denne kraften som spiller størst rolle når man skal diskutere hvorfor i helvete det ble så mye oppstyr da JB var i Oslo.
Sist endret av Chronic420; 30. juni 2012 kl. 16:40.