View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg har en venn som ofte tar diverse rusmidler som hasj , kokain , mdma, lsd og xanax. I seg selv ser jeg ikke noe problem med at han ruser seg og ødelegger livet sitt fordi det er jo hans valg, men i tilleg til at han ruser seg kjører han bil i beruset tilstand.
Vis hele sitatet...
I min ungdom kjørte jeg 10 år i ruset tilstand på alle mulige rusmidler. Til slutt endte det med at jeg kjørte ned en fotgjenger. Heldigvis overlevde han og fikk ikke varige men. Men det kunne gått så mye verre både den gang og andre ganger. Straffen min ble mild da politiet ikke tok meg på stedet, men det er ikke poenget.

Hadde noen av mine venner gitt meg ett ultimatium at enten kutter du ut eller så må jeg sende en bekymringsmelding. Dette gjør jeg for at jeg er glad i deg, og jeg ønsker ikke at du skal ødelegge deg selv eller andre. Mest sannsynlig blir han sur for en periode, men det får du bare tåle. Han kommer nok til å forstå alvoret i det, og han vil etterhvert mest sannsynlig sette pris på at du konfronterte han. Du ramser opp hvilke rusmidler han kjører på. Og kjøre på en skikkelig mdma tur er livsfarlig.