View Single Post
Sitat av whiten Vis innlegg
Å dra inn familievold i denne debatten for å forsvare at en kvinner slår er som å forsvare kvinner som voldtar menn.
Da jeg mener denne tråden er om det å slå kvinne kontra menn, å slå noen er like feil/riktig uansett kjønn.
Vis hele sitatet...
Så det er annerledes når en mann og en kvinne er i et forhold eller ekteskap?
Si meg, hvordan er regelverket ditt rundt dette da?


Sitat av Tokis Vis innlegg
Ex til kompisen min var voldelig mot kompisen min, så illle kunne damen ta kniv og truer drepe han for småting. Hun slo kompisen minst 10 ganger på en dag. Men kompisen e en slåssetype, en som gutter ikke kødde med. Vet du ka han gjorde? Han tok grep i armen hennes og slenge hun i sengen hennes. Hvis det ikkje hjalp og kjerringen fortsatte å slå, så ga han et klaps i fjeset hennes. Da slutter hun å slå og begynne å grine og spørre han: korfor slo du meg?? Du vet jo godt menn ikke slå kvinner, da sa han: vis je var dame og du var mann og eg slo deg hele tiden kossen hadde du reagert?"
Vis hele sitatet...
Ja, noen ganger trenger kanskje enkelte individer å smake sin egen medisin for å forstå hva de egentlig holder på med.

Sitat av Tokis Vis innlegg
selv eg e mot vold mot kvinner, er det greit hvis en kjerringa slår mann 10 ganger og brekker ribbeina hans og nesten drepe han, men nei da utnytter damen på norske rettsvesen og sei; mannen min slo meg et slag i ansiktet mitt," så får mannen 10 år i fengsel pga han beskyttet seg. Hvor går grensen syns dere? når kvinner slår menn så ofte at mann blir lei? Likestillingen har ødelagt verden.
Vis hele sitatet...


Når man dømmes i retten så ser retten på hvordan maktbalansen er i forhold til partene.
Om en dame prøver å stikke en fyr med en kniv og fyren måker til henne i ansiktet så vil han definitivt ikke få ti år i fengsel.

Det siste du skrev der var bare tåpelig.