View Single Post
Ts jeg har forståelse for totalen og at det virker som en ganske slitsom situasjon å stå i. Ikke primært fordi det er fravær av sex per dags dato, mer den uoversiktlige og ustabile situasjonen rundt sex som det har vært hele veien mellom dere.
Jeg ser du skriver om at du snakket med han for noen dager siden og for meg virker du som et godt menneske som er både støttende og forståelsesfull for din partner. Men, jeg blir litt nysgjerrig på den pratingen. Hvordan er den egentlig og er det sånn at dere har en åpen og ærlig tone med hverandre?
Jeg spør fordi det ofte kan være at folk har en tro på at de er veldig åpne og ærlige. Allikevel så er det ofte sånn at de ikke har sagt direkte at de føler og tenker som de faktisk gjør. Og da blir det i mange tilfeller til at de kommuniserer en stor tåke, hvor motparten må tolke, synse og sanse seg frem til hva som EGENTLIG forsøkes å kommuniseres. Og slikt byr på veldig mye frustrasjon for alle involverte.
Min erfaring er at direkte kommunikasjon har fantastisk mange fordeler ved seg.
Litt som det du sier om at lyst avler lyst for eksempel. Da er det kanskje viktig at du direkte kommuniserer at du har lyst på han og at du forstår at det er en periode med fullstendig fravær av sexlyst hos han. Og det er greit, men det gjør det samtidig sånn for deg at du føler på avvisning og at det kan bidra til at lysten til å spørre blir mindre på sikt. Og at du har behov for litt bekreftelse på at du er ønsket allikevel, kanskje ved at han tar initiativ til å spørre om du vil sitte i armkroken hans eller noe sånt.
Det samme gjelder dette med trening, kosttilskudd osv også. Kommuniser direkte om dine tanker rundt det, at du får innspill fra andres erfaringer med det og sjekk ut med han hvordan han stiller seg til å prøve ut forskjellige ting. Hvis ikke så manipulerer du han til å imøtekomme dine ønsker og behov. Og hvis det oppdages så kan det være en ultimat avvisning. Ikke fordi handlingen i seg selv er et problem, men fordi han ikke har vært informert og involvert i prosessen. Tillit er en skjør greie, spesielt for folk med erfaring fra rusmiljøet.

Ville bare si det. Også håper jeg at det ordner seg for deg og dere og at han fortsatt er nykter og kjemper sin kamp på en bra måte