View Single Post
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Fortell oss gjerne fasiten da siden du er så ekspert. Hvis du har kjenner addressen til person A, og ser at han har sendt noen bitcoins til en addresse B, hvordan ville du funnet identiteten til person B og hva person A har kjøpt? Hvis enten kjøper eller selger har tatt visse grep for å unngå å bli sporet vil det være så godt som umulig.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noe ekspert, ei har jeg latet som jeg er det. Men folk som har peiling på bitcoins er ihvertfall enig med meg.
Attempting major illicit transactions with bitcoin, given existing
statistical analysis techniques deployed in the field by law
enforcement, is pretty damned dumb.
Vis hele sitatet...
Jeff Garzik, bitcoin core dev team.

Karpeles said Bitcoin transactions were in fact traceable. He said that while the system had been built to be anonymous, it was "really easy to track Bitcoins across the network."

He added that since most Bitcoin transactions flowed through Mt Gox, it was "much easier to see how the funds were cashed out, and locate the final target if there was need."
Vis hele sitatet...
Mark Karpeles chief executive of Tibanne Co of Tokyo som operere Mt Gox.

Om du leser mine tidligere poster i tråden ser du også at jeg har tatt utgangspunkt i en fremtid der bitcoin brukes av flere en bare tech interesserte, og spekulanter. Da vil flere adresser være kjente, og de fleste bedrifters adresser vil nok være lett oppsøksbare. Å gjemme bitcoins i dag er rimelig lett, fordi vi konverterer en annen valuta til btc. Men om man får feks lønnen sin utbetalt i btc, og de pengene skal brukes på vanlig møte som å gå å handle mat i butikken etc, blir det ekstremt vanskelig å skjule hvor du bruker pengene. Å drive å konvertere btc til ltc også tilbake til en ren adresse bare for å kjøpe brus på butikken uten at all vet at du har vært på butikken blir ikke realistisk. Stoler du virkelig nok på bitcoins at du kan bruke de i dag å si at det aldri kommer til å komme ut en metode for å analysere blockchainen som kan spore deg? For transaksjon historien kommer aldri til å forsvinne.