Tråd: Dumme ansatte
View Single Post
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Jeg kjenner et par som jobber på expert/elkjøp som daglig møter på slike som deg. Bare ute etter å booste egoet sitt ved å oppføre seg som idioter eller bedrevitere.
De prøver å hjelpe deg så bra de kan. Ja personen gikk sikkert i "Baby-retard mode" for å best kunne hjelpe deg. Det er ikke noe poeng i at han skal bable om hvordan det og det ikke er kompatibelt med det og det. hvis personen så vidt kan forskjellen på operativsystemene.
Det blir som å forklare algebra til en som såvidt kan gangetabellen.
-Out.
Vis hele sitatet...
Har selv jobbet som vikar på expert. Kan ikke si det var mye daglige møter om slike som tester ut kunnskapen til selgerene. Var ikke en gang snakk om ukentlige møter. Ble ikke nemt på månedslutt og dens oppsumering. Klart vi selgere snakket oss mellom at det var noen som var ute å testet "produkt-IQèn" våres som vi sa, men di jeg jobbet sammen med skal vel sies at dem hadde vel over gjennomsnittet kunnskap på du produkter di solgte.

Klart jeg ser at denne oppførslen av kunder er et irritasjonsmoment for butikken og dens selgere. Du må gjerne kalle det å booste sitt eget ego, noe som jeg skal til dels være enig med, men jeg synest også det er viktig at man skal vite og ha kunnskaper om di produktene man selger. Det er flere ganger da jeg har gjort noen slik småtester av selgere på div. elektro-foretninger at jeg opplever at selger er helt blåst for kunnskaper om produktet. Dem står til og med å forviller kunden med ikke eksisterende funksjonere, samt tilegner produktet egenskaper det ikke har. Det er akkurat her grunnen til hvorfor jeg nettopp gjør disse testene av selgere på et område jeg selv har mye kunnskap. Hadde du selv skulle kjøpt bil og selger ikke vet hvilket drivstoff bilen kjører på, eller om dem kan levere bilen med både vinter & sommerdekk, ja da ville det jo forhåpentligvis ringet en bjelle hos deg også, og du kanskje ville ha valgt en annen butikk å kjøpe din nye bil hos. Vist ikke ville jeg anse deg som i overkant naiv & godtroende, og en alt for lett "sucker" for det man på bygda vil kalle "bondefangeri".

Jeg vil faktisk gå så langt som i å oppfordre andre å faktisk teste selgeren om man har kunnskaper om produktet vist du selv er over normalen orientert på denne produktkategorien og vet dine ting innen den. Hvorfor ? ... jo ganske enkelt fordi jeg og mange andre HATER bli tatt for godtroende & naive "suckers" som enkelt kan "bondefanges" av en alt for overivrig og selvgod selger som kun tenker på salg og ikke på fornøyde kunder.

Så hva bør gjøres ? ... jo nå skal jeg fortelle deg noe, vi vil ha selgere som kan sine produkter, kan tilfredsstille spørsmål på hva man kan regne som produktets spesifikasjoner og egenskaper. Forlanger ikke at selger skal drive utvidet support av Windows eller hjelpe med feilsøking, til dette har man jo produktprodusentens hjemmesider og denslags, men fint at selger vet om det og evt. kan peke kunde til dette om en "retard-kunde" skulle trenge hjelp.

Om en selger ikke har interesse om ha noen form for kunnskaper om det faktiske produktet han/hun selger så skal jeg være frekk nok til å si at denne selgeren vil da fungere bedre som kassadame på Rema.

This is my opinion, and I stand by it!
Sist endret av Mantuz; 25. juli 2012 kl. 06:10.