View Single Post
Trådstarter
83
hei.
jeg søkte opp dette før jeg laget tråden. Dette fant jeg på diskusjon.no (er ikke jeg som har spurt eller svart, men kopierer både spm og svar her)

SPM:
Jeg tror jeg har blitt svindlet, kan jeg sjekke pakkens innhold før jeg betaler oppkravsbeløpet?
SVAR:
Her er svaret nei. Om kundebehandleren samtykker til dette bryter dere begge loven, bot kan bli gitt og kundebehandler risikerer jobben. Dette er innbrudd på en annen persons "eiendom". Posten har ett ansvar ovenfor avsender som vi må holde. Dette inkluderer avsenders sikkerhet mot att mottager svindler avsender iform av og bytte innholdet. Men hva med deg tenker du nå. Vel du kan nekte og motta pakken, noe jeg anbefaler deg og gjøre om du tviler på avsender. Om du bestemmer deg for å åpne pakken kan det være greit og gjøre dette foran kundebehandler, da har du ett vitne på hva du mottok og har en langt sterkere sak om du skulle politianmelde saken. Har sett folk som har sendt ting X i retur til svindler i postoppkrav hvor svindler har betalt for pakken.
Sist endret av xatiramx; 16. januar 2011 kl. 11:45.