View Single Post
Sitat av 852 Vis innlegg
Vi lever nå i velferdsstaten Norge, her har vi sosialen, så hvis min bestefar var født her i Norge ville situasjonen vært annerledes. Her kunne han faktisk gi opp med en enkel unnskyldning og levd av staten. Mens der borte kunne han ikke bli syk, det var ikke et alternativ. Da ville familien sulte hele uka, mistet han jobben var det rett og slett over. Han ville selvsagt få et bedre økonomi, men han hadde gitt opp og målet var heller å streve for å overleve.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så enkelt som bare å leve på sosialen. Minst 12 skjemaer skal sendes hver måned og det er en del krav tilbake.

Sitat av 852 Vis innlegg
I Norge er situasjonen annerledes i forhold til mange land. Her har vi det godt, og 99% vil bli superstjerner og kjendiser, men etter min personlige mening er dette ting som gjør oss ulykkelig. Du må ha ditten du må ha det nyeste av den og du må kle deg slik osv. Det er en konstant press på oss, hvordan vi skal kle oss, hva vi skal kjøpe osv. Her i dette landet har vi det godt, men vi er ikke alltid lykkelige. Vi er robotter som er innstillt på å gjøre en bestemt oppgave. Går vi stykker er sosialen der for å mate oss. Her i Norge er det enten å ha alt (være Stordalen) eller være en robott. Men selv om du er stordalen, er du under en konstant press av å opprettholde din status og selskap.
Vis hele sitatet...
Enig her, jeg tror det som gjør oss ulykkelige er at vi overtenker alt mulig og ønsker oss så mye. Før var alt så enkelt, man slapp å tenke så mye og ergo mindre bekymringer og stress.

Sitat av 852 Vis innlegg
Selv om livet var så vanskelig i det landet hvor min bestefar bodde, er det helt klart at hans familie var ti tusen ganger mer lykkelig enn det min familie er i Norge. Vi har det godt, men vi er ikke lykkelig for vi vil ha det bedre, vi blir ikke fornøyd med det vi har fordi vi er under en konstant press.
Vis hele sitatet...
Du kan si konstant press, men det er noe som heter sykemelding vettu.


Sitat av 852 Vis innlegg
Jeg er dessverre et slikt menneske, jeg søker konstant etter muligheter for å nå toppen - ikke som superstjerne, men økonomisk. Jeg vil være best. Jeg innrømmer det.
Vis hele sitatet...
Pass på de du tråkker på på veien opp, for du kan møte de igjen når du er nede