View Single Post
Sitat av Anemic Vis innlegg
Hei! lurer på noen ting ang flein honning.

-Er det bare birøkter honning man kan bruke eller kan man bruke hvilken honning som helst f.eks vanlig honning kjøpt på butikk(solsikke honning etc etc)? Kan det omså være flytende honning?

-Lest at noen har det i varmebad for å gjøre det mer flytende, rører rundt, å fryser det. skulle visst repeteres par ganger for å fjerne bakterier. er dette riktig? har det noen effekt?>

takker for svar, sitter her grønn som ett eple
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt suksess med å lagre flein i flytende honning. Klipte opp den tørkede soppen i svært små biter og helte honning over. Jeg brukte akasiehonning, var eneste de hadde på butikken, men synes ikke den smakte noe særlig. Så tok jeg for mye av den og, slik at man trengte 60 gram honning for å få to gram tørka flein. Anbefales å ta mye mindre.

Trenger ikke gjøre noe for å fjerne bakterier da de ikke kan leve i honning Eneste du må passe på er at fleinen er helt tørka når du heller honning over. Hvis det kommer vann i honningen kan den bli dårlig.

Har spist opp alt nå, godt over et år senere, og de var ikke noe mindre potent. For de som sier at det er mer potent enn vanlig tror jeg det har mest å gjøre med at man lager te på honningen. I min erfaring får man da en kraftigere rus, men med kjappere og kortere peak.

Kaster meg på spekuleringsbølgen.
Kanskje dette kan være (et av) virkemiddelet bak at folk mener honning gjør flein mer potent?
Hvis man bytter ut typtofan med psilocybin/psilocin. De har jo ganske like molekylstrukturer.

http://iform.nu/sunn-livsstil/sovn/v...virker-faktisk
Sist endret av bocca; 29. september 2015 kl. 17:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.