Tråd: Sparetråden.
View Single Post
Fikk lyst til og lage ein tråd hvor man kan skrive egne erfaringer eller dele tips angående pengesparing , budsjetter og lignende. Spesielt nyttig for oss som bor for oss selv , og er fattige studenter.

Mine tips :

Ikke handle på tom mage. Går du på butikken og er dritsulten , handler du som en gal ( for det meste ). Sørg derfor for og ha mat hjemme hele tiden , slik du ungår dette.

Smør matpakke. Dette var jeg en jævel på og ikke gjøre , og det er sikkert mange andre og. En matpakke hjemmeifra koster ca 8 - 15kr alt etter hva du har på skiva. Men en matpakke ute kan fort komme opp i 60 kroner med drikkevarer.

Lag maten din selv! En boil-in-bag pose med ris , et grillet kyllinglår og litt saus koster fra 30kr,- , i forhold til utepriser fra 60 - 180kr alt etter hva du spiser.

Røyker du hasj? det kan bli dyrt ja. Da jeg begynte med dette , røyka vi det reint. Blander det nå ut med tobakk. Til sammenligning : da vi røyka det reint , kunne vi røyke opptil 8g på en kveld delt mellom 3 mann , utblandet blir vi like skeve på 2g. Ikke røyk hver dag om du klarer dette , spar det til helgene på lik linje med alkohol.

Alkohol : Drikk så mye du kan før du går på byen. Utepils / shots brenner fort opp både lommebok og husleien om du er full nokk. Drikk den billigste brennevinen ( finnes grenser ) og det billigste ølet. SNYLT PÅ ANDRE!

Har du bil ? kjør pirat taxi i helgene. En helg med kjøring dekker fort flere fulle bensintanker.

Oppdaterer etter hvert som jeg kommer på ting.

THH-c
Sist endret av THH-c; 1. januar 2008 kl. 22:01.