View Single Post
Trådstarter
695
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Kristendommen er en del av vår kultur, en religion som det norske folket har til felles. Jeg er ikke religiøs på noe som helst nivå, men støtter allikevel bevaringen av den norske statskirke. Det viser seg at religiøs tro er sterkest i harde tider, og Norge har nå lenge levd i en boble der behovet for tilhørlighet og fellesskap hos folket har blitt mindre og mindre, men den dagen kommer da vi er glade for at vi har tatt vare på vår religion og kultur, tror ihvertfall jeg.

Jeg sier ikke at jeg hadde snudd og blitt kristen med en gang det skjer en krise, men jeg føler allikevel en form for tilhørlighet til den kristne tro. Det ville isåfall vært en måte å holde motet oppe på i tilfelle krise. Det er bare å se tilbake ca. 60 år for å finne forige krise som førte til en eksplosjon av "kristne" i landet Norge.
Vis hele sitatet...
Fint for deg at du føler en slik tilhørighet. Og det skal du så gjerne få betale for med egne midler. Jeg ser iallefall ingen grunn til å skulle betale for ditt religøse behov hverken med penger eller tid.

Sitat av Serpentor Vis innlegg
Er enig i at samfunnet burde avkristifiseres. Problemet er jo at andre religioner ville ha tatt over tomrommet. Folk har et behov for å tro på noe overnaturlig, og selv om ørkeneventyret og jødeskrønen kristendom er noe riktig svineri, er det jo bedre enn f.eks islam.
Vis hele sitatet...
synes det er like ille jeg. iallelfall i den form det blir praktisert i Norge.
Sist endret av technot; 11. juli 2011 kl. 14:25.