View Single Post
Sitat av apebob Vis innlegg
Jeg var i prat med en jeg kjenner her for leden (av typen: daglig rusmisbruker)
Vi begynte tilfeldigvis å prate om extacy, sex, jenter osv.
Plutselig fortalte han meg en historie, eller myte.

"Myten" går ut på at man kan få en jente til å være "forelsket" i deg resten av livet. Kansje ikke akkuratt forelsket, men hun vil ha ett helt annet syn på deg etter opplevelsen.
Jenta burde aldrig har prøvd extacy før for å få dette til. Poenget var å lure i en jente en extacy pille eller to og når ho har blitt skikkelig vasted så skal man "spille på de riktige strengene".
Det kan være ting man gjør, ting man sier eller hvordan man behandler ho i den påvirkede tilstanden.
Dette kunne vist sette så sterke spor at hun ville forandre helt syn på deg.
Feks at du er en kjærlig sympatisk fyr, helt eksepsjonell elsker, etc etc....
Han nevnte ikke noe dypere hvordan dette var mulig.

Så er myten sann? Er dette mulig? Har noen hørt noe om dette?
Vis hele sitatet...
Dette er en utrolig stygg myte som kan være opphavet til at E blir kalt "Date rape drug". Jeg må ADVARE på det sterkeste mot å spre slike myter.

Det er noe av det styggeste jenter kan bli utsatt for å få blandet piller i drinken sin, og det skjer hver eneste helg i norske storbyer. Fornuftige forsiktige jenter opplever at de helt uventet mister helt eller delvis kontroll over sin egen bevisthet og/eller kroppskontroll.

En mer eller mindre "kompis" skal så ta seg av jenta og følger/bærer jenta på do, ut fra stedet og tar henne dit hvor overgrepet skjer.

Mange timer senere våkner jenta (forhåpentligvis) opp med en mer eller mindre klar følelse av at noe forferdelig har skjedd. Slik saker blir sjeldent anmeldt på grunn av kombinasjonen med alkohol og troverdighet.

Moralen må være:

-Ikke drikk mye
-Pass på drinken din som om det var gull
-Avtal på forhånd med gode venner at det viktigste er at dere skal passe på hverandre uansett
-Hvis du føler deg helt uventet dårlig, fortell med en gang hva som skjer til noen som du er trygg på kan passe på deg
-Ta bilder med mobilen av personer som oppfører seg uvanlig
-Har du misstanke om at noen har puttet ting i drinken din eller at du har blitt utsatt for et overgrep, ta øyeblikkelig kontakt med legevakten som vil ta nødvendige prøver.
-ALDRI spre tåplige myter om at jenter kan manipuleres til å gjøre noe de ikke ønsker ved å putte ting i drinken deres.