View Single Post
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Fordi sjefen ikke gjør noe med vedkommende så da har man lite valg?
Vis hele sitatet...
Og
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg vil si det er absolutt nødvendig - noen ganger vel og merke. Hvorfor? Jo fordi sånn at du ikke viser til vedkommende at du selv er svak og/eller sårbar, og at du kan bite tilbake hvis nødvendig. Hvis ikke du gjør det så vil vedkommende merke seg det og sannsynligvis bruke det (passiviteten) direkte mot TS.

Det er virkelig mange slike håpløse sjefer eller personer med ansvar, som er "blinde og døve" og ikke ser hva som skjer i det sosiale spillet i deres bedrift/forening/whatever. Likegyldighet og passivitet er ofte det aller verste.
Vis hele sitatet...
Tull og tøv! Ved å begynne å mobbe, klarer du fint selv å vise, at det er DU som er svak. Og det kan hende en psykopat (hvis han er det) blir sint. og mister en del hemninger. Med at han skader dere skikkelig som resultat. For slike mangler en del sperrer i nepa, skjønner dere! I en MR så ser en faktisk endringer i den fremre hjernebarken (prefrontal cortex), og det er her impulskontroll ligger. Så en god psykopat kan begynne å bruke hva som helst i et våpen i en slik situasjon, særlig hvis han er smal mellom øra. Så det med å begynne å mobbe han, er kanskje like lurt som det Nord-Korea nesten liksom holdt på å gjorde mot Sør-Korea. Det med å rasle med sablene, da hadde dem fått hjelp av USA. Kødder du med en skikkelig psykopat, har du startet en krig du umulig kan vinne! For du har antageligvis visse sperrer, noe han har (veldig) lite av.

Og argument 2, så vil denne personen ikke skjønne hvorfor dette skjer. Han bare oppfatter at alle er stygge mot han. Hvorfor ikke få samlet de fleste i bedriften, troppe opp hos sjefen, og forlange hans avgang. Og si at han har et personlighetsproblem. Men pass på og få dette gjort, god tid FØR prøveperioden er over!

Og er du i en farlig situasjon med en psykopat, så er vold en dårlig idé! Så sant du ikke er sikker på du vinner. Da er det mye bedre å være bestemt, og stirre han bestemt midt i øya, og ikke vike! Å være der med ryggen til, kan være farlig, det er svakhet/feighet.

Sitat av Acidous Vis innlegg
Å stille diagnose på en person basert på TS sitt subjektive syn er helt riv ruskende galt, og de som gjør det i denne tråden bør skamme seg.
TS bør som flere her ha sagt, ta det med tillitsvalgt og sin leder, slik at de kan følge det opp.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig har ikke diagnostisert han, men jeg har sagt hva han KAN være. For stemmer alt det TS beskriver, så er han mest sannsynlig ikke så langt unna det jeg skrev:
Og spør du meg, minner han om et tilfelle av dyssosial personlighetsforstyrrelse (der psykopati er en undergruppe). Og stemmer dette hjelper ikke noen behandlinger, formaninger eller tilsnakk, antageligvis vil han prøve å manipulere ansvaret på andre. For i sine øyne er han perfekt!
Vis hele sitatet...
Sist endret av aluminiumfluorid; 31. mai 2014 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.