View Single Post
Jeg var ekstremt skolelei selv på ungdomskolen. Jeg er en ganske smart person så jeg hadde potensial til å kunne få 5-6 i karakterer på de fleste fag, og dette så lærerene. men på grunn av at ingen av fagene interiserte meg (utenom naturfag) så fikk jeg for det meste 3 - 4 i karakterer, jeg gjorde aldri lekser. eneste jeg arbeidet med var prosjekter og prøver. jeg kunne for eksempel lese opp et helt kapittel dagen før prøven og få en 5. men på grunn av mangel på arbeid og ikke nokk deltagelse i timene fikk jeg i snitt 3-4 i karakterer.

nå som jeg går på videregående har jeg bare 5-6 i karakterer. dette er fordi jeg går på elektrofag linjen som interiserrer meg ganske mye, og jeg siktet meg ganske høyt allerede i VG1 til å få enten en bachelor grad eller mastergrad.

ungdomskolen var herlig når jeg tenker meg tilbake, det var mye mindre stress og ansvar i forhold til hva jeg har no, tenker bare tilbake til de trege dagene da lærerene sa at vi kunne ta boken med oss ut og lese på fotballbanen i solen. var en herlig stund og jeg angrer på at jeg ikke gjorde mitt beste.

har selv i senere tid møtt min gamle mattelærer fra ungdomskolen. han nevnte at jeg var en god elev som bare var litt rastløs til å sitte inne i et klasserom med teoretiske fag 5 døgn i uken.

det beste du kan gjøre er å snakke med din klassekontakt. slikt hjalp meg mye til å jobbe med ting på skolen.
Sist endret av Gludan; 9. mai 2010 kl. 14:02. Grunn: for å skrive inn noe viktig