View Single Post
They call me insane.
Trådstarter
24
Nå har det vært utrolig mange innlegg jeg gjerne vil svare på med lidenskap og entusiasme, men jeg jobber stort sett hele dagen, både på jobben og mye jeg må gjøre på fritiden. Så jeg begynner å bli litt utbrent om dagen. Dessuten er internett og vann mangelvare for øyeblikket. Spesielt med tanke på at jeg driver å vasker gulvet her hvor jeg bor, og vann er noe jeg må bære hjem hver dag. Så jeg bærer en 7.5l med vann, og kanskje en 1-2kg atpåtil. Så hver dag bærer jeg en 8-9kg.

Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Har et bygg som jeg eier, det har vært folk som har bodd der uten tillatelse, politi anmeldte det og kom ingen vei pga det var veier folk kunne komme inn.
Jeg blokkerte hele huset med lemmer, skrudde igjen dører, fiksa alt som kunne gi en vei inn.
Imens jeg holdt på å feste siste lemmen på vinduet så kom det en dame gående mot meg på baksiden av huset, hun mente at hun bodde i huset.
Og jeg sa at jeg hadde eid det i 3 år, vi kom ingen vei, så jeg fikk med meg damen til politiet der hun ble bringt inn til avhør.
Hørte i ettertid at hun ble fritatt pga for syk til å fengsles men for frisk til å legges inn.
Spurte politiet om hva jeg kunne gjøre om det kommer nye folk inn.
- De sa at jeg kunne ta det i egne hender eller tilkalle dem.
Bestilte overvåkning ifra securitas med bevegelse sensor og dør sensor, om det kommer folk inn der igjen skal de få buksevann og mer til.
Håper det samme skjer med deg. Makan til frekkhet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tørre å påstå om du hadde møtt meg uten kunnskap om dette, ville du fått et helt annet inntrykk!
Som sagt tar ingen skade av dette og det har gode hensikter.
Men ja, når du er deg, og jeg er meg, så forstår jeg at du synes jeg er frekk.
Jeg synes du er tåpelig. Så vi er vel kanskje like dårlige begge to som tenker vondt om hverandre.

Sitat av thomasf Vis innlegg
Det er på ingen måte en falsk trygghet. Når det gjelder fast eiendom i Norge har vi et begrep som heter "rettsvern", og det er akkurat hva det høres ut som.
Det handler ikke om at vi blir avlet opp med som maskiner. Det handler om å innrette seg i et samfunn som baserer seg på samhandling i henhold til et bestemt sett lover og regler. Jeg er forsåvidt ganske sikker på at systemet fungerer, selv om du er uenig med det.

Selv om du til en hver tid deler alt du eier med hvem som helst, så er normen en helt annen. Normen er det du er så voldsomt negativ til; at folk råder over det de selv eier, uansett hvor mye eller lite de bruker det. Hva din oppfattelse av eiendomsrett er, blir nok svært irrelevant.

Kan du forresten forklare litt nærmere hva du mener ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Systemet fungerer, og i Norge har vi det bra. Vi som bor i dette landet er vel blant de 15% mest heldigste i verden eller noe. Statistikken er jeg usikker på.

Om jeg skal forklare mitt syn på verden, så mener jeg at menneskeheten i seg selv har kommet langt nok til å kunne ta vare på seg selv, uten å måtte ta fra andre, og spesielt uten å måtte ødelegge så mye som vi gjør.

Garbage Warrior er et fint eksempel på det jeg tror verden trenger sårt.


Det som ikke fungerer: Ingen har noengang spurt meg om jeg vil være en del av staten og systemet? Hva om jeg ikke vil ta del i dette store, fungerende felleskapet jeg tror mange av dere har høye tanker om?

Hva om jeg vil være borgerløs?
Eller føde mitt barn i naturen og ta vare på vedkommende der?

Hvorfor er det slik at normen skal følges?
Hva om jeg ikke ønsker å ta del i normen? Har jeg egentlig noen andre reele valg?

Jeg er meget trøtt for øyeblikket, og det er dårlig usammenhengende tekst, men jeg antar at du er intelligent nok til å kunne skrape sammen noe informasjon og komme tilbake med flere "mot-argumenter"

Sitat av Elshop Vis innlegg
Så fett.. ser for meg at du bor i ett nedlagt fengsel som i the walking dead av en eller annen grunn :P
Vis hele sitatet...
Ikke langt unna, men jeg hadde nok ikke vært spesielt trygg der. ^^



Uansett så rekker jeg ikke å skrive mer idag, ikke orker jeg heller, men skal komme tilbake til dette en annen dag og se om jeg får svart alle og alt.

På gjensyn!