View Single Post
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Nå banner jeg i kirka, men det er ikke farlig å ta et par trekk hvis man er gravid.

Mulig jeg har hatt flaks, men guttungen er frisk som bare det.

Det som er dokumentert farlig er vel sedative rusmidler i graviditeten.
Vis hele sitatet...
Dessverre vet vi ikke hvor farlig det er. For alt vi vet kan cannabis og mange andre rusmidler føre til skader på genene. Noe som isåfall er ekstremt farlig, for ikke å snakke om at babyen kan bli født med sterke smerter før h*n dør. Litt satt på spissen.

Selv om det gikk bra for deg, så kan det ende katastrofalt for andre. Kanskje er det bare 0.001% sjanse for at noe alvorlig skjer, men faren er der fortsatt.

Er enig i at sedativer må være blant det farligste mtp. Effekten det har på respirasjonen.
Vil påstå alkohol er det verste. Skader på både lever, respirasjonen, høy blodtrykk, høy puls også videre. Selv om kokain og amfetamin nok er verre.

Jeg er egentlig for at kvinner som er gravide og samtidig aktivt bruker rusmidler burde bli tvangsinnlagt til de har født. Eller at de må ta abort for å skjerme barnet for svært smertefulle komplikasjoner.

Altså visst de nekter å slutte når de har funnet ut de er gravid.

Jeg er også sikker på at antipsykotika kan skade forsteret.

Mange antipsykotika har f.eks. Plutselig død som bivirkning. Den er svært uvanlig, men viser hvor giftig og ødeleggende det er for den fysiske kroppen. Skulle heller ikke blitt overrasket visst bruk av antipsykotika skulle kunne gi dopamin relaterte sykdommer.

Alle skrek når vi fikk en vaksine som hadde dødelige bivirkninger, men ingen ser ut til å ha noe imot å gi oss psykiatriske mennesker medisiner med dødelige og alvorlige bivirkninger som også akutt dystoni, ekstrapyramidale bivirkninger.
Antipsykotika er litt som psykiatriens cellegift. Noe som heller aldri bør gis visst man er gravid. Da bør man ta abort.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.