View Single Post
Jeg er helt for selvbestemt abort, og har ikke noe problem med abort av et av to (eller flere) fostre. Stiller samtidig øyeblikkelig noen spørsmål i en slik situasjon, lurer på om fosteret som er igjen muligens får noen skader ved et slikt inngrep - enkelt og greit fordi jeg ikke vet dette selv.

Om ekspertene kommer fram til at dette er 100% trygt (ikke 99%...) så er ikke det noe problem for min del om noen vil abortere en av sine tvillinger.

Sitat av murloc Vis innlegg
Hadde mine foreldre drukket for mye kvelden jeg ble unnfanget hadde det kanskje ikke skjedd! Jeg synes derfor man bør forby alkohol. Tenk hvor mange barn som ikke verden vil få se dersom vi lar folk få fortsette denne ukulturen med å sovne av i fylla.

Synes du det jeg skriver er tull? Ja selvsagt er det det. Men det er det samme argumentet du benytter deg av. For all del, jeg er glad for at du fikk en fin oppvekst. Men igjen i denne debatten så kommer du ikke med noen argumenter. Du appellerer til følelsene våre i håp om at vi skifter side.

Det er en flott tanke å omfordele barn til barnløse fra de som ikke ønsker det. Men du ignorerer glatt påkjenningen det er å bære frem et foster for så å måtte gi det fra seg. Jeg som mann vet lite om dette rent personlig. Men jeg vil anta det er en ganske stor forskjell på å gi fra seg et ferdig utviklet barn, som man selv har båret frem, kontra et embryo.
Vis hele sitatet...
Tror scenariet Betty forestilte seg muligens innebar en avtale mellom mor og 'mottager', hvor dette således er en avtale som absolutt bør overholdes, gjerne med en undervist inneforståelse med hvilke følelser som kan inntre i øyeblikket barnet blir født eller underveis - Synes det er viktig at den som er 'bestemt' å motta barnet ikke blir frarøvet denne gleden pga skifte av sinn/hormoner.
Sist endret av Goyhest; 1. mars 2016 kl. 02:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.