View Single Post
Sitat av skytouch Vis innlegg
"Miljøpartiet de grønne" er for en avkriminalisering og har et mye mer solid partiprogram enn DLF(etter min mening selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Hehe jeg ble så glad når jeg leste dette.. altid litt trist å sjekke kilder

Miljøpartiet De Grønne ønsker en legalisering av industriell hamp. Dette må ikke forveksles med rusmiddelet.

På rusområdet går vi ikke inn for å legalisere nye rusmidler, men vi ønsker at fokuset i arbeidet mot rusmidler skal ligge på sosiale og helsemessige tiltak, og ikke på juridiske virkemidler; det gjelder både lettere og tyngre ulovlige rusmidler. Det vil si at partiet nasjonalt går inn for avkriminalisering av bruk av rusmidler, men at vi ikke går inn for å avkriminalisere eller legalisere innførsel eller omsetning.

Miljøpartiet De Grønne i Oslo har programfestet at de også vil arbeide for en statlig utredning rundt konsekvensene av legalisering av cannabis. Det er selvsagt for tidlig å spekulere i hvilke konklusjoner man vil dra ut fra en slik utredning
Vis hele sitatet...
Jeg gir nok min stemme til de grønne, da mest fordi cannabis legalisering er det jeg hovedsaklig bryr meg om politisk, men også fordi jeg har sjekka de ut nå og er like fornøyd med deres politikk som alle andres.

Jeg går med på avkriminalisering av alle rusmidler går jo sikkert bra, håper jeg.. Og hvorfor skal jeg sitte å si at: jeg skal ha min hasj, folk kan ha sin alkohol, men de som liker tyngre stoffer og velger å bruke det fortjener straff av staten.. Heller brukt alle de pengene som ble spart ved avkriminalisering på forhindring av og hjelp ut av misbruk og avhengihet.