View Single Post
Altså nå har jeg vært vekter rimelig lenge.
Ved nesten hver pågripelse vi har foretatt av en person med utelandsk opprinnelse har vi blitt kalt rasister og det som værre er.
Rasist er noe som blir hauset opp i media i tide og utide. Se feks på ambulanse saken. Jeg tror nok at uansett om han hadde vært hvit eller svart så hadde de nektet og ta han med. Det hadde nok lite med selve fargen og gjøre men er klart det ser mye bedre ut i media om man hyler rasisme og alt det der.

Når jeg pågriper en person av utelandsk opprinnelse gjør det meg til rasist? De sier at jeg kun tar han fordi han er svart. Sist jeg sjekket så var ikke det hjemmel for å pågripe noen som helst og det skal nå sies at jeg enda ikke har blitt dømt for frihetsberøvelse enda jeg har satt håndjern på et 100 talls personer i løpet av min tid hvor samtlige har ropt rasisme og det som værre er.

Men at de kaller meg gestapo, hitler, stalin, drittsekk,hvite faen, bleiking og lignende hva er det da? En del av det går jo direkte på det fakta at jeg er hvit men det virker kanskje ikke den veien? Som regel er meget snill av meg og sier at jeg foretar en borger arrest av de på det og det grunnlaget og spør om de vennligst vil følge med meg til politiet kan ankomme stedet og ta over saken. Åssen det gjør meg til rasist er fortsatt et mysterium for meg. At jeg pågriper de for at de er utenlandske er også et meget morsomt utsagn da jeg ikke viste at de i seg selv var grunn for pågripelse.

Tror ordet rasist skal brukes veldig forsiktig og faktisk tenke på at det kanskje er noe som heter omvendt rasisme også.
Ikke bare skylde på rasisme hver gang de blir tatt i gjøre noe norsk lov ikke tillater dem.