View Single Post
Kjøpte en slik i en blomsterbutikk en gang, og røykte litt av en av bladene. Merka jeg bare ble sløv og tørr, tenkte ikke mer over det, og gikk og la meg (Dette er vel rundt 10 år siden.)
Våknet opp på natten av en lyd. tok frem tlf og satte på lyset (en gammel nokia-tlf.) og lyste rundt i rommet. Så ikke noe, hørte ikke noe mer, klokka på tlf viste rundt 10.00 på morgenen satte på alarm på tlf min til kl 2 (hadde senvakt), sovnet igjen.
Våknet senere og hadde sovet som en stein, sjekka da tlf. min. Klokka var 10.00 (igjen) og jeg hadde aldri satt på alarm. Jeg var 100% sikker på at det jeg så var ekte, at jeg hadde lyst rundt i rommet, sittet i senga og satt på alarm.
Rørte det aldri igjen. Om jeg ikke kan skille mellom drøm og virkelighet, vil jeg kanskje få store problemer etterhvert. Hva om en drømmer om bilulykke, og at man løper fra stedet? Eller slåsskamper, eller drap?
Ikke verdt å gamble på.
Jeg orienterte meg i rommet med lyset, _alt_ var som det skulle være, og hadde vært i noen år. Ting stod der det skulle, lyset reflekterte riktig på veggen. Farlige ting kan skje om du ikke kan skille på dette.
Har lest en del rapporter på erowid om folk som mener de har lært teknikker for å kontrollere om de er i drømmetilstand eller i våken tilstand, hvor en der visstnok likte å drømme perverst om naboen sin, og fikk virkelighetsfølelsen utav dette. Det var noe med å sjekke trusene hennes som visstnok gav han "tips" om han drømte eller ei. Sånne ting gambler ikke jeg på, brått tar en feil, og kan ha stygge eprisoder i vente..