View Single Post
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Har tjent det meste fra 60 000 til godt over 4 mill i året, pengene har ikke noe med lykkelig å gjøre. Følelsen av suksess er viktigere enn pengene i seg selv, men i mange tilfeller kommer penger som et "avfallsprodukt" av suksess. Jeg har møtt mennesker på øyer i sørøst-Asia som er langt lykkeligere enn de fleste jeg har møtt i Norge. Når det kommer til reell lykke tror jeg at nivået av endogent 25 hydroxy vitamin-D( D-vitamin som kroppen har laget selv fra solstråler ) er viktigere enn penger.
Vis hele sitatet...
Hva gjorde du for å tjene 4 millioner i året?

Årslønn i seg selv er et meningsløst tall siden det ikke sier noe om:

1. Hvor du bor

2. Gjeldssituasjonen din

3. Livsstil

Om du har null gjeld og eier bolig, så kan du sikkert ha et fantastisk liv med 4-500K i året.

Om du har en høy gjeldsgrad og leier bolig eller betaler på et dyrt lån, så er du "fattig" med 4-500K i året.

Inntekten trådstarter har er for de fleste lav i Norge. Den gir ikke mye romslighet i hverdagen.

Den logiske konklusjonen er jo at man er økonomisk lykkelig når man tjener så mye at man ikke trenger å bekymre seg for å få endene til å møtes.

Alt utover det er en bonus og gjør deg ikke nødvendigvis mer lykkelig.

Personlig er jeg en lykkelig mann, men jeg skulle gjerne hatt mindre gjeld og høyere lønn siden det gir meg mer fleksibilitet og frihet.
Sist endret av Elijah; 22. mars 2024 kl. 14:42.