View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Unsub Vis innlegg
Jeg har da ikke gått inn på begrunnelse, det jeg påpekte var at til tross for at det er bevist at cannabis kan være effektiv til å lindre diverse lidelser så er det ikke tillatt i Norge.
Vis hele sitatet...
Du går jo inn på begrunnelsen her.
Hvorfor skulle staten undertrykket en medisin som gjør at flere folk kan jobbe og betale mer skatt?
Vis hele sitatet...
Er det ikke nøyaktig dette staten gjør når det kommer til f.eks medisinsk cannabis?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det staten gjør. Tror du det er begrunnelsen for at cannabis ikke er lovlig til medisinsk bruk? At staten holder det tilbake fordi det fungerer?
Sitat av Unsub Vis innlegg
Nå er dette en avsporing som ikke er relevant til tråden i seg selv, det jeg ønsket å poengtere var at myndigheter og legemiddelprodusenter (en bransje som desverre er drevet med tanke på profitt fremfor velferd) ikke alltid handler rasjonelt.
Vis hele sitatet...
Igjen, hva tror du er grunnen. Hvorfor handler ikke staten rasjonelt? Bare fordi et legemiddel _KAN_ vise seg å fungere så er det jo stikk motsatt av rasjonelt å legalisere det uten videre.
Sitat av Unsub Vis innlegg
Det finnes flere bruksområder for cannabis innenfor medisinen der den fortsatt er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig og slik er det med stort sett alt annet også. Feks. har du jo massevis av sprøytemidler, gjødsel, genmodifisering osv. som kan føre til et enormt mer effektiv landbruk, men bare fordi de finnes er det ikke sikkert at det er lurt å ta i bruk. Det er her forskning kommer inn i bildet.
Sist endret av Mith; 23. mai 2012 kl. 16:10.