View Single Post
Jeg tjener 800K før overtid. Tjente over 1MNOK i 2020, men da jobbet jeg også nærmere 500 timer overtid. Har ikke jobbet overtid i år. Byggingeniør.

Føler ikke jeg har veldig mye å rutte med etter utgifter til bolig, lån (gammel moro) og mat er betalt. Jeg lever nok ikke spesielt sparsommelig med tanke på mat (tenker lite budsjett) og den slags, men har heller ikke noen ekstravagante vaner som restaurantbesøk, nye klær ukentlig, månedlige turer og lignende.

Absolutt alt har blitt dyrere de siste årene og jeg har ikke hatt reallønnsvekst de siste 3 årene. En gang i tiden var sikkert 800K en respektabel lønn, men det er ikke lenger veldig mye penger i 2024.

Å tjene 450K i året som trådstarter etterspør trodde jeg var mulig for de aller fleste arbeidsføre i 2024.

Sitat av reklame Vis innlegg
Konsekvent - nei.

Jeg har hatt tilbudet om dette flere ganger. Og jeg kunne fint jobbet helger og ferier og doblet årslønnen min. Likevel frister det ikke å bruke den relativt korte tiden jeg har til annet grunnet penger.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du mente det bokstavelig, men å tjene 10 millioner i året er vel en ganske uvanlig lønn i Norge.

Hvilken jobb eller stilling var dette?

Ellers enig i det du sier. I 2020 jobbet jeg de fleste kvelder og helger. Landet på rundt 500 timer overtid. Det er 12 hele arbeidsuker ekstra med arbeid i løpet av et år i ren overtid.

Jeg kunne gjort det igjen om det var grovt betalt, men ikke til den lønnen jeg satt igjen med.

Hadde jeg dog hatt muligheten til en grovt betalt stilling, si 2-10 millioner i året, så hadde jeg lett gjort det for en periode, lagt til side kapital og så startet å trappe ned stillingsprosenten min.

Det eneste vi har reell mangelvare på her i verden og som vi aldri får tilbake er TID.
Sist endret av Elijah; 19. mars 2024 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.