View Single Post
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Hva er morkaka?

Man må spesielt huske på at alkohol er svært giftig for leveren, faktisk verre enn paracet tror jeg, når det er snakk om de langsiktige effektene ved å drikke flere ganger i uken over 10-20 år eller mer. Og siden alkoholen også når babyen så vil det også gå utover babyen sin lever. Som er mye mer sårbar enn vi voksne sin lever.

Alkholen vil garantert øke risikoen for spontanabort også. Noe nok røyking og snus også vil gjøre.
Også viktig å huske på at det giftigste stoffet i røyk er sannsynligvis ikke nikotin. Men de over 100 andre gifstoffene tror jeg er verre.
I røyking så er en type cyanid også en av disse stoffene. Leste for litt siden at veldig små mengder med cyanid er å finne i alle typer røyk. Inkludert røyk fra et bål. Men dette er så lite at det ikke gjør særlig stor skade for oss voksne mennesker eller barn på mer enn 3 måneder. For noen som ikke er født enda, derimot. Da tror jeg det er verre, spesielt når barnet bare er noen dager eller uker gammelt.

Også verdt å huske på at nikotin er et naturlig plantevernmiddel som tobakksplanter og mange andre planter produserer for å beskytte seg mot insekter. Tomatsplanter produserer også dette, men mye mindre enn det tobakksplanten gjør.
Vis hele sitatet...
Det er godt det ikke er jeg som skal bære frem barnet.

Nikotin er ikke konsumert eller en avhengighet for mor og hvordan jeg har skrevet her portretterer mer mitt forbruk.

Mor til barn har kun konsumert noen cider når drukket hvor det raskt er nok og ikke vært slik som meg som fort tar 12-15 flasker når er i gang. For meg er det ganske normalt hvor jeg kommer fra hvor slike mengder blir konsumert før man går på byn back in the days. Annen drikke kultur i andre land hvor 2 flasker med øl / cider eller dele en flaske vin er nok.

Når det kommer til cannabis så er jeg milevis foran med mengder der også og det er ikke en graviditet som har pågått i lang tid, kun noen få uker viser scan.

Så det går nok bra og vi tar til vettet uansett hva som skulle skje nå og kutter ut rus tvert når en ønsker å bli gravid og forsøker på det.

Har faktisk kommet en liten blødning i går og det er kjipt men ikke ett bevis for spontanabort har jeg lest meg i hjel på så der trenger jeg ikke veiledning for øyeblikket.