View Single Post
Sitat av Nysgjerrigperen;
Han sier han har det under kontroll og trenger ingen flere fornærmede innsigelser på det. Om han har en god plan han holder for seg selv, eller om han har tenkt til å ta en slik sjanse får det være opp til han. Han har presisert flere ganger at han ikke trenger råd om dette, så hvorfor bry seg?
Vis hele sitatet...
Han har null kontroll.
Å tro at det er en lett oppgave å snike seg over grenser ubemerket i den delen av Asia er i beste fall ufattelig naivt.

Til tross for store tilsynelatende øde områder er det meget god bevoktning av grensene, spesielt i Thailand mot nabolandene.

DEA i samarbeid med lokale grensevakter og politi utgjør en betydelig risiko for å bli tatt, dvs hvis du er heldig blir du tatt av lovens representanter og ikke en av de mange bandene og smuglere som opererer der, eller muslimske opprørere.

Selv om lovens menn får fatt i deg er du langt fra sikker.
Du risikerer nemlig å ende opp i fengsel et sted som ingen har hørt om uten mulighet til å kontakte omverdenen.
Har du ingen på utsiden som kan skaffe deg mat og medisiner blir oppholdet utrivelig.

Glem å ta med hund, den blir avlivet ved første høve.

Har oppholdt meg i den delen av Asia i flere årtier så jeg har en viss peiling på hva jeg snakker om.