View Single Post
Sitat av Az0g Vis innlegg
Jeg tror det du skriver hadde skjedd. Ungdom og unger for den saks skyld prøver ting de ikke har lov til å prøve, men som de har lov til om noen år. Den fyren som sitter på festen og ikke drikker og ikke røyker fordi han ikke vil, holder som regel ikke lenge under gruppepress. Dette varierer jo selvsagt fra person til person, men snakker bare utifra hva jeg har sett selv. Det hadde nok vært en befrielse for mange vis cannabis hadde blitt legalisert, men tror også at det hadde økt forbruket hos mange. Hadde nok blitt forsidestoff i VG og Dagbladet i noen måneder og alle debattprogrammer hadde ikke hatt annet å snakke om på et år. Foreldre som tar med sin avhengige 14år gamle sønn på holmgang og gråter og ber politikerne fjerne den nye loven. Jeg tror dette hadde ført med seg både gode og dårlige ting, men hvem vet. Synes forresten at det var et veldig bra innlegg, mange gode hypoteser, med gode argumenter bak. Jeg er ikke admin, men så ikke så mye skriveleif jeg, men vet at jeg skriver mye feil selv også, så ikke hør på meg KP til deg


Hadde vel fungert på samme måte som med alkohol og røyk nå. De henger utenfor butikken til en på rett alder skal inn på butikken og spør og får som regel ja som svar. Vil vertfall tenke meg det, siden det ikke er noe problem for mindreårige å få tak i røyk og alkohol nå, så forstår jeg ikke hvorfor det skulle vært et større problem med cannabis viss det var legalisert.
Vis hele sitatet...
Det er skremmende mye lettere å få tak i cannabis enn tobakk/alkohol, desverre. For oss som ikke gidder å synke så dypt som å stå utenfor butikken å vente på "en på rett alder", så er nok cannabis den nest letteste rusen å oppnå

Egentlig tror jeg ikke det er så mange regler som kan forandre på denne tendensen. Etter hasj så blir det neste amfetamin (veldig dårlig eksempel) åsså blir det detta stoffet, kidza "fisker" etter, eller skaffer seg falsk leg for å kjøpe.

Eneste som fungerer er å gjøre noe med folks holdninger. Ta hellas' forhold til alkohol for eksempel, der er det SKAMMELIG å være ruset i offentlighet.

Vi turistene aner ikke hvor triste vi ser ut i deres øyne.