View Single Post
Hey freakere.
Jeg har en liten case som jeg er usikker på om jeg er uenig i eller ikke.
Skal prøve å forklare så enkelt, og kort som jeg kan.

Saken er at jeg var Telenor Swap kunde. Gjennom deres samarbeidspartner er du forsikret.
Mobilen min ble ødelagt, jeg benyttet meg av denne forsikringen, sendte inn den gamle mobilen, mottok en ny ferdig reparert telefon.
Jeg var uheldig, fikk en telefon som var feil med, måtte kjøre ny runde, sendte inn denne, fikk ny Iphone 12 isteden for 11(fordi de var tomme) til min fordel(?).

Etter en tid så er jeg uheldig på tur og mister denne ned en fjellsprekk, hvor denne mobilen blir HELT knust og ødelagt. Siden dette var veldig tett opptil hverandre, så fikk jeg ny mobil raskt, og denne havnet i skuffen. Dette var rundt januar ifjor. Etter noen måneder kaster jeg denne mobilen, siden jeg ikke har hørt noenting fra deres samarbeidspartner og tenker at denne skal vel ingen ha.

skal sies:
Jeg bytter mobil sjeldent, men hadde litt uflaks ifjor, skal sies at jeg har samme mobil den dagen idag, så er ikke en vane for meg å benytte forsikringer på den måten. Jeg har hatt swap i mange år, men bare benyttet meg forsikringen disse to gangene.

Så i begynnelsen av November mottar jeg en faktura på 10.000.- for å ikke å ha levert denne mobilen.
Jeg vet ikke om jeg har noen god sak, eller om dette bare er min feil, men bør ikke dette opplyses om underveis? Burde jeg ikke få en telefon eller noen mail om at denne mangler?
Burde jeg bare bite i det? Eller bør jeg bestride kravet helt/delevis siden jeg i utganspunktet kjøpte en iphone 11?