View Single Post
Hvorfor er alle hele tiden nødt til å vise at de tror? Jeg er selv kristen, men det jeg selv kaller en "diskré" kristen. Kirken tror jeg ble oppfunnet av griske jævler som fant ut at de skulle tjene penger på at andre trodde, så der går jeg ikke. Jeg ber, men bare for meg selv i stille stunder. Gud ser alt og hører alt, ikke sant? Så hvorfor er vi da nødt til å gå i kirken for å vise at vi tror på han? Det er som trådstarter sa, alle har sine forskjellige tolkninger og meninger om bibelen. Og selv mener jeg at mye av det som står i bibelen er bullshit. Faktisk, jeg vet ikke om jeg engang er kristen, eller om jeg bare tror på en helt annen Gud enn andre. Uansett trenger jeg ikke å skrike ut til alle hva jeg tror på. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men ekstremt mange troende er slik.

Det er også dette jeg tror ødelegger for religionene, og gir de så mange dårlige rykter. Fordi alle skal absolutt konvertere alle andre - gjelde det kristendommen eller islam. Jeg bryr meg fint lite om andre tror eller ikke - jeg vet at jeg tror, og det holder for meg. Noe jeg syntes det burde gjøre for alle andre også.

Sitat av Kanoner Vis innlegg
Korstogene?

disse?

Og disse?

Hvis du fisker etter meg å gi deg eksempler du kan motbevise eller "bevise" er kulturelt indusert, så ser jeg på det som like produktivt som å diskutere religion.
Vis hele sitatet...
Korstogene var bare et påskudd for maktmissbruk. Hverken kultur eller religion hadde noe å gjøre med dette. Alt var bare for å skaffe nye landområder. Eneste jeg kan tenke på der er barnekorstogene - der kan det ha vært mye religion inni bilde, men jeg tror ikke det. Det sies at folket trodde så mye på Gud at de lot barn gå i korstog for å ta over et annet området, for Gud kunne jo ikke la stakkars barn dø - dumme jævler.
Sist endret av Boo-Boo; 9. juli 2009 kl. 04:44.