View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Bare en liten kommentar her. Vil du få medisiner mot ADHD derfor du fikser blodtrykket ditt?

Cardio og kosthold vil fikse dette, dersom du ikke har andre underliggende sykdommer.
Vis hele sitatet...

Gjør egentlig ikke noe for blodtrykket for sålenge jeg husker å ta medisinen hver morgen så er blodtrykket normalt med de tablettene. Jeg spiser sunt og trener for å holde meg i form, føle meg bra pluss at jeg ble fortalt at sukker er dårlige for de med adhd så det har jeg kuttet ut. Treningen hjelper også med å redusere uroen i kroppen så det blir dobbel gevinst. Vet ikke hvorfor blodtrykket er for høyt, kanskje fordi det blir masse ekstra stress for hjertet med all den uroen, endel angst og mye stress rundt det å ikke strekke til og ikke være bra nok?

Jeg forsøker å klare meg uten adhd medisiner, men lovte legen å ta en titt på informasjonen han samler sammen til meg, for legen mener jeg bør starte på medisiner mot adhd. Selv har jeg sagt nei hele veien. Kanskje er jeg bare engstelig uten grunn, men har alltid hørt folk snakke så mye dritt om adhd medisiner, avisene skriver om at stadig flere barn får sentralstimulerende og de hauser det til at det nærmest er som å speede barna. Er kanskje alt dette som har gjort meg skeptisk, samt at jeg jo har noe feil en eller annen plass siden blodtrykket er for høyt. Hjertet trenger sikkert ikke mer stress, noe jeg antar skjer på adhd medisin. Men dette skal jeg snakke med legen om.

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Redusere plikter og avtaler? Ha en kalender du skriver på for hånd som du har liggende der du ser den. Synes ikke mobilen funker like bra for alt ligger på egen mappe og man bruker tid på å inn og sjekke.

Synes også arbeidslivet kunne vært mer tilrettelagt «slike som oss». Det er så mange som sliter med å stå opp om morgenen, holde seg våken om kvelden, liker ikke dagen osv. At man finner folk som vil jobbe det og det tidspunktet i stedet for at en person skal jobbe natt, så tidlig, så dagen OG så kvelden igjen. Ødelagt døgnrytme fremmer psykisk lidelse og dårlig helse
Vis hele sitatet...
Bruker kalender app på mobil, da får jeg påminnelser så mange jeg trenger, samt alarmer. Veldig kjekt. Legger inn nye avtaler, møter og ting jeg må huske straks noe kommer opp. Om jeg ikke umiddelbart legger nye avtaler og huskelapper inn i kalender med påminnelse så bare glemmer jeg det. Hatt mange jobber, fått sparken fra nesten like mange selvtillit og selvbilde blir mer og mer knust for hver gang en blir kalt inn til sjefen og får beskjed om å gå. Jeg gjør jo ikke feil med vilje, men det skjer. Og det er helt sikkert at om arbeidsgiver hadde ville satse på sånne som meg så kunne de som har et hode som virker helt sikkert kommet opp med noen smarte apper, eller korte og konsise kontrollskjema eller noe som kunne gjort arbeidsdagen enklere. Men hvorfor satse på en med adhd når andre gjør jobben mye bedre? På en måte tror jeg det blir ok om jeg blir ufør. Slipper å få sparken i det minste. Vi får se hva nav sier.