View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av methewall Vis innlegg
Nei, men du har også ved kron og mynt en tredje lite omdiskutert tilstsnd som sjelden intreffer, men like fult er en mulighet, nemli på høykant. Så i tilfelle kron og mynt eller med elektronikk, har du etter min mening 3 tilstander. Kron/signal, mynt/ikke signal og en kombinasjon av disse to som blir en tredje og ikke like vanlig tilstand på høykant/forstyrrelser. Selv omelktromikk bare er enten signal eller ikke, oppstår det jo en mellom tilstand der ikke all informasjon når fram, noe som fører til feil eller avvik. Jeg er enig at ideelt sett er det bare 2 tilstander, men i praksis er det 3. Det finnes mange ja og nei spørsmål du sikkert har problemer med å bestemme deg for ja eller nei, men skal jeg tolke deg ordrett, mener du at dette er en tilstand som ikke eksiterer eller ikke er noe å bry seg med?
Vis hele sitatet...
Nei. Du har TO tilstander. Aldri andre ting. Signalet kan bli tolka som en eller null - aldri en mellomtilstand eller som noko anna. ALLTID. En feil er at signalet blir tolka som det motsette av det som faktisk er sendt. Hadde en kunne detektere at signalet var feil kunne en jo bare flippa det...

Elektronikken vil lese av TO nivåer - 1 eller 0 - aldri 1.5 eller kanskje 1 eller kanskje 0. I tillegg vil du ikkje lese av signal om du ikkje har kabel i, men det er ikkje en tilstand på mediet - det er fravær av medium.

Feiltilstander, med feil signal på fysisk medium vil enten føre til ingen feil om 1 blir forsterka til litt sterkere en, eller feil om det blir dradd ned til 0.
Sist endret av vidarlo; 27. februar 2010 kl. 19:36.