View Single Post
Har gjerne ikke så mye mer og komme med som ikke har blitt sagt. Jeg vokste opp i USA og vi hørte ofte på "the cold war" på slutten av 80 tallet på skolen. Det kunne bli litt mye for oss.

I senere tid begynte jeg og forstå "M.A.D.", altså "Mutually Assured Destruction". F.eks, hvis Russland avfyrer atom våpen så vil også USA gjøre det samme mot Russland.

Dette gjelder fremdeles i dag. Så samme hvem som ypper seg, Nord Korea eller Russland så vet de veldig godt at hvis de gjør noe så idiotisk så signerer de sitt egen dødsdom.

Så akkurat atom krig er jeg ikke så veldig redd for. Men bakke krig kan jeg tenke meg kunne ha vært en ting, spesielt med Russland, Nord Kora, Syria, Iran og ikke minst Kina. Er mye bakke kraft der, men til gjengjeld så er det bare noen få ut av de som gjør en reel trussel.

Russland selv sliter litt med oppdatert våpen, Kina har rappet en god del av teknologi fra USA, men som alle "Kina varer" har de selv ikke det beste kvaliteten fra det jeg har forstått. Kina da har en god del "Army troops". T.o.m. Russiske "hand me down" våpen så er det nok og være ett bry.

MEN med hele NATO og USA på den ene siden så skjønner de veldig godt dette ikke vil bli en enkelt eller smart ak og starte krig.

Si hva du vil om Putin. Men trur ikke han er dum nok til og prøve seg. Ressuss forbruk til Russland og hans allierte vil gjøre dem sårbar i etterkant og da svært åpent til angrip.

Til slutt ville jeg ikke være alt for redd. Men skjønner deg godt.