View Single Post
Trådstarter
401
Vet ikke om dette gir veldig mye hjelp:

http://s8.postimg.org/vz6of1hbo/nettverk.jpg

Problemet i dag vi har 2 routere, funger bra men skulle vi senere bytte til fiber så tviler jeg på dette oppsettet vil fungere.
Det som er problemet i dag, dagens routere, har for svak cpu til tyngere bruk.
Håper i fremtiden å kunne klare meg med tynnklienter (Tilsvarende Raspberry Pi 2) med hdmi v2 eller displaylink slik at man kan se 4k film gjennom VPN der mye skjer på VPN serveren av cpu kraft.

Velger å bygge router selv med tanke på oppgraderinger skulle man senere få bedre hastighet i form av docsis 3.1 eller fiber så må routerne byttes.
Planen har lenge vært å gå for 10 gigabit\s utstyr, har nettverkkort SFP+ og Mellanox ConnectX-2 EN MNPA19-XTR og sfp-10g85-3m (finstar SFP+

Jeg har vurdert: D-Link SmartPro DGS-1510-20 men litt i tvil om det funger? med det over? Per dags dato må jeg bruke Cat6 men vurder å gå over til fiber da det er bedre med tanke på tynnere kabeler, det virker fint å bridge med 2 pcer så langt, problemet er å finne switch som kan overta den oppgaven som er billig og så liten som mulig.

Derfor er ikke Nortel 5520-48T-PWR eller Brocade VDX 6720-60-R eller Quanta LB4M aktuelt for mitt behov.