View Single Post
Sitat av Restyle Vis innlegg
Som 15åring er det mange unge mennesker som gjør tabber som kan straffe dem resten av livet. Ikke fordi de ønsket resultatet; men fordi de ikke leste situasjonen nøye nok, og ikke var kapabel til å ta en reflektert bedømmelse - noe jeg vil hevde at en 15åring ikke er i stand til. De fleste klarer å se for seg konsekvensene, mens noen faller utenfor.
Vis hele sitatet...
Når en er 15 år skal man øvelseskjøre til å ta mopedlappen, man skal ta masse vansklige valg, og det er ikke mer enn 30-40 år siden at man giftet seg på denne tiden! Hun er IKKE et barn, hun visste godt at med dagens teknologi, vil et slikt digitalt bilde havne hos alle klassekameratene hennes. Slik er det bare.
Hun er ikke for ung til å reflektere, eller for ung til å forstå konsekvensene! Skjerp dere! Om en person på 15 er på klassetur og voldtar 2 av jentene i klassen, skal denne personen da ikke straffes, eller få mildere straff for at han er et barn, som er for ungt til å klare å forstå at slik gjør man ikke ?
Det er helt søkt at dere kan si at en 15 åring ikke klarer å se konsekvensene av handlingene sine.. Allerede som 3 år begynner man å oppdage at "oj faen, rører jeg panelovnen, så brenner jeg meg. Så deg gjør jeg ikke"...
Hun skulle ikke gitt ut bildene i utgangspunktet..