View Single Post
Hei, du skriver at du har anorexi. Sult og underskudd på mat kan være veldig ødeleggende for søvn. Jeg har selv denne diagnosen og jeg sliter med søvn på en måte som selv legen min ikke forstår. Ingen legemidler hjelper og toleranse bygger seg opp veldig fort. Jeg har noen ganger lurt på om dn kropp i underskudd «metaboliserer» medisiner annerledes. Jeg er ingen lege så dette er bare noe jeg har fundert på etter å ha slitt med anorexi og søvnproblemer i flere tiår! Noen medisiner demper kanskje tankekjør, men kjøret i en sulten kropp har jeg ikke funnet noe medisin som hjelper. Det kan hjelpe å spise, men for en med spiseproblemer så kan spisingen føre til en masse problemer i seg selv, om du engang klarer å gjennomføre handlingen. Der kommer også bulimiske tendenser inn, og jeg har noen ganger også fundert på om spyingen før sengetid gjør medisinen mindre potent. Beklager at du er i denne situasjonen. Jeg klarte, med god tid og masse hjelp, å gjennomføre både skole og har nå to bachelorgrader og god jobb. Anorexi «spiser» virkelig opp tid, og er en vanskelig sykdom å bekjempe. Men ta i mot all den hjelpen du kan få!