View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du fortelle litt om hverdagen din? Lever du ett vanlig liv med jobb og venner utenfor den sirkelen, eller er livet ditt hovedsakelig skjermet fra utsiden?
Vis hele sitatet...
Jeg er gift, og vi venter nå barn nr 2. Vi er i 30 årene. Jeg har en helt vanlig IT jobb. I jobben min er jeg i daglig kontakt med både kollegaer og kunder. Ingen ville trodd at
jeg er personlig kristen.

Hvordan er synet/forholdet til rusmidler innen SV? Er det mye bruk av alkohol eller andre substanser?
Vis hele sitatet...
Alkohol (i moderasjon) er greit. Narkotika er fyfy. Det er flere lokalmenigheter (spesielt Oslo) som har et hasj- og kokainproblem blant ungdommen. Jeg vet ikke hvordan de blir fulgt opp, men ingen blir kastet ut på grunn av det.

Hvordan får dere nye medlemmer? Rekrutterer dere aktivt, og isåfall hvem er det dere ønsker inn? Må man være en økonomisk ressurs?
Vis hele sitatet...
Vi tar inn alle slags. Min generasjon får ikke like mange barn som foreldregenerasjonen, og jeg vet at vi får inn medlemmer som kommer fra andre kristne trossamfunn. Søndagsmøtene er åpne for alle som vil komme og høre. Jeg var ikke i smiths venner når jeg traff dama (jeg var ute av SV fra jeg var ca 19 til 27) og nå er vi begge med. Hun har masse tattoeringer selvom det selvfølgelig ikke har noe å si.

Det er en forvetning at alle voksne over 26 år bidrar noe økonomisk. Iallefall det de kan, selvom ledelsen har utarbeidet føringer av hva man burde betale for å dekke alle utgifter rundt lokale, aktiviteter, stevner etc.

Hvordan er det for yngre mennesker? Må man finne seg noen som allerede er SV, eller hvordan fungerer det? Blir man «oppfordret» til å velge en spesifikk person kanskje?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke lyve. Veldig mange foreldre oppfordrer barna sine til å finne andre i SV, fordi man deler samme livssyn og har samme mål for livet.
Ellers står man fritt til å velge hvem man vil. Også folk utenfor SV, men det kan jo by på noen utfordringer gjennom ekteskapet. Sånn normen i SV er at man finner seg én partner, som man blir med livet ut. Man kan kun skilles hvis en av partene er utro.


Har egentlig veldig mye spørsmål, men kommer ikke på så mye her i farten, så bare å tilføye om det er noe du føler er verdt å nevne
Vis hele sitatet...
Phew.. sitter på mobilen så jeg orker ikke uttype veldig mye mer, men jeg skal prøve å svare fortløpende hvis det ikke er så vanskelige spørsmål.

Jeg har vært en tidligere narkoman, og jeg føler jeg har runda av det meste verden kan tilby. Dvs, dop, sex, jenter, heftige fester, være populær og det meste et menneske skal ønske meg. Alikevel fikk jeg ikke noe bra med meg selv av den livsstilen. Det er rart å si, men det er for første gang nå på lenge jeg føler at jeg har en mening med livet mitt, og jeg føler at kristendom er den religionen som passer meg. Mye av levemåten vår gir mening, uten at jeg klarer å sette gode ord på akkurat det.