View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Det er typisk at personer som Cajsa skal dra denne diskusjonen ned på "jeg"-nivå. Dette handler ikke om deg som er blitt misbrukt, voldtatt eller utsatt for andre overgrep. Dette handler ikke personlige hendelser, eller engang om Aulie snakker sant eller ikke. I den større sammenhengen er DU helt urelevant og uinteressant.

Dette handler om rettsprinsippet om at et menneske er uskyldig inntil det motsatte er bevist av Norsk rett. Det er en av søylene som hele vårt moderne, vestlige samfunn er bygget på, og som sammen med prinsipper som demokrati, ytrings- og religionsfrihet og likeverdige menneskerettigheter skiller oss fra Neandertalerne.

Å forsvare Aulie sitt idiotiske, lavmåls-angrep på Norsk radio er samtidig å gi sin stemme til idiotenes egoistiske og feige samfunn; hvor alle og enhver kan hevde sin rett, upåaktet av samfunnet, lover og normer forøvrig.

Om Aulie ikke ville anmelde voldtektsforsøket (fordi det var, ifølge henne selv, kun et "voldtektsforsøk"), så er det hennes feil; hun har feilet, og ikke benyttet seg av de retalasjonsmekanismer mennesker som blir utsatt for overgrep kan benytte seg av. Dersom det virkelig var et "voldtektsforsøk" (noe jeg personlig betviler), så er det ikke hennes plass å komme med disse grunnløse anklagene 14 år senere.

Og dette utsagnet her:
Jeg har landet på at jeg heller vil ha hundre uskyldig dømte enn at min datter eller jeg eller venninne skal gå rundt utrygge.
Vis hele sitatet...
--- det er så dumt, historieløst, respektløst og uvettig at jeg ikke engang trengte å trykke på "Vis alle anlegg fra denne brukeren" for å gjette at 90% av personens tidligere poster har vært i rusmiddelforumet...

Skjerp dere; skal vi diskutere dette, så ikke kom drassende med alle gangene dere selv har sovnet på nachspiel og fått en feit kis oppå dere. Dette handler om prinsippet om rettssikkerhet, og det er Marianne Aulie ikke skikkelse nok til å få kunne utfordre fritt. Neste gang kan det tross alt være DEG som blir hengt ut og anklaget.