View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mopplest
Da spørr jeg om noe lignende jeg også da Finnes det noen dualboot programmer til linux ubuntu 6.10 da? Sånn at jeg får XP... (Dualboot progg) Men det som er problemet til meg er da at jeg ikke har XP CD:P Men det jeg trenger er at jeg kan kjøre CS og fireworks da, (Som er .exe programmer) Som dere sikkert vet:P Hvordan kan jeg innstalere steam enkelt og greit til ubuntu?

EDIT: Lettere sagt; Finnes det dual boot progg med innebygd XP, eller noe lignende slik at jeg kan laste ned exe filer? Eller finnes det noen andre progg sånn at jeg kan spille CS, og laste ned andre .exe filer
Vis hele sitatet...
Herregud, har du forstått kva Dualboot er? Det er at du har to OS installert. Det er *ikkje* programvare for et spesifikt OS, ettersom grub kan nyttast uavhengig av eventuelt installerte OS, og du kan sågar bruke ntldr til å laste ubuntu om du har lyst.

Du installerer enkelt og greit OS'a du vil ha på to seperate partisjoner, og konfigurerer den bootloaderen du er glad i til å laste det OS'et du velger under boot. grub og ntldr er vel dei mest brukte i dag. Erfaringsmessig er ntldr *litt* knotete å bruke mot *nix, mens grub kan brukast til å chainloade ntldr, slik at winXP får sin bootloader.

Det finst ikkje dual-bootprogrammer. Dual boot er et begrep.

Det ser forøvrig ut som du vil ha cedega eller wine, dersom du vil kjøre windowsprogram. Er tatt opp et par ganger her på forumet før, så søk.