View Single Post
Så det du egentlig vil frem til er at alt som skjer er konstruert ut ifra den første hendelsen som tok sted i "begynnelsen" ? Å se på kontinuerlige hendelser ut ifra en hendelse som forhåndsberegnet og bestemt? Vel, det skjer alltid feil.. Ting skjer av og til ut av ren tilfeldighet. Ingen kode er perfekt. Feil skjer. Vil ikke du si at enkelte ting kan være tilfeldig?

Ting som blir påvirket av ting, som igjen blir påvirket av ting.. som igjen.. o.s.v.. Ingenting kan beregnes så perfekt at det kan forklares som forutsbestemt over en ekstremt lang periode som ca 311 040 000 000 000 år.

Jeg synes fremdeles det er utrolig latterlig at folk kan si at ting er forutsbestemt på så høyt plan. Å løfte en arm er vel ikke akkurat en del av "skjebnen". Uansett latterlig livssyn etter min mening, men folk må da ha sine egne meninger. Jeg er bare nyskjerrig på dine argumenter for determinisme, og om du kan stå for de.

Kan vel egentlig si som mariush, at alt vi foretar oss er et resultat av en rekke handlinger. Men å si at det er forutsbestemt på et så høyt plan at alt som skjer er beregnet er bare latterlig, avvik kommer alltid til å skje.