View Single Post
God kveld freaks, står til?

Etter 3 år med fast cannabisrøykning har jeg måtte sluttet fordi jeg kjører så ofte til jobb og kirken og altdet. Mitt misbruk har alltid hovedsakelig vært for å sove, og etter jeg kuttet hasjen brukte jeg alkohol for å sove istedenfor. Nå har det seg slik at jeg har begynnt på noe sterk akne-medisin som gjør at å drikke vil ødelegge leveren veldig fort, så da sitter jeg her edru og miserabel. Jeg har 7 måneder igjen i denne behandlingen, men lider noe fryktelig mentalt.

En venn av meg har anbefalt noe som heter seroquel (quetiapine), og det virker nesten for godt til å være sant. Det er en antipsykotisk medisin som også inniblant gis til folk som sliter med søvn, samtidig gir det deg munchies så jeg til og med kanskje kan gå opp litt i vekt. På toppen av det hele kan man visst nokk kjøre bil imens/etter man tar det.

Problemet er at jeg har jo naturligvis lyst å kunne slutte etter behandlingen er ferdig, og når jeg flytter og studerer kan jeg vell sikkert bare hoppe tilbake til hasjen. Er det noen her som har erfaringer med denne medisinen? Er det mega-avhengighetsskapende? Hvordan er abstinensene? Er det enkelt eller vanskelig å slutte? Fucker det up noe inni kroppen eller hodet? osv. osv.

Takker for alle svar, håper alle her inne har det sånn noelunde bra.