View Single Post
Trådstarter
16
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvis det er et stort problem for deg å bestå urinprøver i et halvt år for å få tilbake førerkortet nå som du veit det på forhånd ville jeg heller søkt om rehabilitering enn tilbakelevering av førerkort.
Vis hele sitatet...
Problemet ligger ikke i å bestå prøvene, men heller det at det er et HALVT ÅR EKSTRA venting…. ligger i at jeg hadde spart i 6 år til drømmen av en førstebil, som jeg fikk nøtet i bare 4 måneder før en liten tabbe i russetida førte til fradragelse av lappen…

Sitat av skjefern Vis innlegg
Hei!
Nå har jeg søkt om tilbakelevering av førekort, som jeg da kan ta oppkjøring til midt i juni. Jeg har da ikke vært på noe pissing eller noe dokumentasjon på at jeg er rusfri, noe som fastlegen min vet jeg har brukt, og da mest sannsynlig nekter å kryssa av ja på at jeg er rusfri. Mitt spørsmål er da, om jeg bytter fastlege, og ber hen fylle ut en helseattest med unnskyldning «trykte feil da jeg søkte om førekort» kan han da fylle ut, uten at jeg slipper å pisse i seks måneder, og dermed utsette lappen et halvår til?
Takk på forhånd

Har også bare så det e sagt, faktisk vært rusfri, er det en sjans for at det går ann å bare ta ÉN test bare for å eventuelt overbevise ny fastlege… eller MÅ det være 6+ måneder med pissing…
Vis hele sitatet...
Har samtidig ikke fått noe krav fra verken domstol, politi eller lege om å måtte levere helseattest i det hele tatt, bare tenkte det blir for dumt å krysse av nei på rusbruk når det er det politiet har tatt lappen min for ….

Glemte viktig detalj; bytter IKKE lege kun for å snike meg unna lovverket, men fordi min fastlege ble igjen i nord etter jeg flyttet nedover, så pissing hadde vært 2 flyturer i måneden uansett !! xD
Sist endret av skjefern; 3 uker siden kl. 06:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.