View Single Post
Vi har altfor lave straffer for grov vold og overlagt drap i Norge. Hvordan tror dere at det føles for ett voldtektsoffer å se sin overgriper på gata kanskje bare 2 år etterpå? Jeg kjenner folk som har drept folk og sluppet ut igjen få år etter. Sønnen til samboeren min fikk 16-17 år for å ha kidnappet, torturert og brent en handikappet mann til døde. Også hun mener det er altfor mildt. Pedofile får de mest latterlige straffene av alle. Var en nylig som drev en barnevernsbedrift. Alne tror jeg han heter. Gutten han misbrukte tok sitt eget liv etterpå. Han slapp unna med rundt 2 år i fengsel. Man får strengere straff for å forfalske en tusenlapo. Kjente en 18 år gammel jente som sonet 3 år for å ha brukt en falsk tusenlapp. Man kan få latterlig høye straffer for narko og økonomisk kriminalitet. Kjenner folk som har fått lengre straffer for hasj enn de ville fått for drap. Jeg mener at folk som begår særlig sadistiske drap eller pedofili aldri bør slippes ut igjen. Noen er bare alt for farlige til det.
Sist endret av FriFugl; 3 uker siden kl. 10:01.