View Single Post
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Det handler vel om mer enn å bare straffe, og helt ærlig så kan ikke en giftsprøyte sammenlignes med å bli knivstukket til døde uten grunn eller det som er enda værre. Og nei, jeg er ikke for dødsstraff. Jeg er for livsstid i fengsel for folk som dreper uten grunn. Og de som er umenneskelig groteske i sine drap som beskrevet med the butcher baker burde tortureres hver dag på værst tenkelige måte resten av sitt liv I fengsel. Det handler om samfunnssikkerhet og at de som utfører meningsløse drap skal bli straffet hardt til skrek å gru for andre.
Vis hele sitatet...
Nei, det er jeg helt uenig i. Ingen fortjener noen form for fysisk smerte uansett hva de har gjort. Det er lov å fantasere, men i den virkelige verden må vi se fremover hvis vi skal forebygge vold og drap. Livstid kan jeg kanskje være med på, spesielt for sånne som Breivik, men ellers synes jeg at straffenivået vi har for drap i Norge per i dag ligger på et fornuftig nivå, og jeg er svært stor fan av forvaringsordningen vi har i dag, som i realiteten gir deg en livstidsstraff.
Sist endret av Tysteren; 4 uker siden kl. 09:46.