View Single Post
Falsk kokain utslag? Jeg veit at mange blir tatt i spyttprøver men "frikjent" av blodprøver pga kokainet går relativt fort ut av blod og spyttprøven ikke kan brukes som bevis. Det er ikke heller det som er din situasjon da? Eller mener du virkelig at du bare slår ut falsk på kokain hele tiden uten grunn? Dømmer ikke.

Uansett over til saken, zonat som søvn medisin er et medikament som ikke står på listen over antihistaminer som oppfyller heksekravene og dermed er det ulovlig og straffbart selv om legen din forskriver dette til deg. Både du og legen har et ansvar for at medisineringen er i tråd med kjøring. Anbefaler at du tar en prat med legen og stiller spørsmål angående heksekravene.

Et annet alternativ er å gå over på hydroxyzine(1st gen antihistamin) som også er søvndyssende. Dette kan du ta lovlig før du legger deg og kjøre bil dagen derpå så lenge du holder innenfor 30mg. Dette har jeg selv gjort en periode jeg sleit alvorlig med søvn, nesten på grensen til insomni og fikk lite hjelp bortsett fra privatpersoner med alt for stor tilgang på medikamenter. Det var med andre ord ikke i samarbeid med legen, men jeg sørget likevel for at det var forenelig med kjøring og det anbefaler jeg deg også å gjøre så du kan senke skuldrene og slippe å vente på "den dagen det skjer".

Hvordan får man tilbake førerkortet med over 0.5 i promille? 0.2 er bøter og 0.5 så ryker lappen. Jeg har hørt flere ganger at man tidligere kunne få tilbake førerkortet fra en annen patrulje om man var informant og samarbeidet med politiet, men den tiden er vel forbi? Det skal vel ikke være mulig å få tilbake førerkortet hvis man blir tatt med 0.8 i promille selv om jeg veit at omregninga til politiet er veldig konservativ.

Til slutt råder jeg deg om å være forsiktig nå som du veit at politiet er på deg. Gå over til noe du kan bruke for søvn uten å miste lappen og slutt å slå ut på kokain hele tiden xD